петък, 4 септември 2009 г.

Погледнато отгоре (Вечер, вечер... вече)

Такова време,
изписано докрай
все с букви,
защото цифрите
са смисъл на часовници...
Наслагвани са
по улуците
от липсата на дъжд,
тъй както прозаик
чете поезия.
Осмислено.
Като приятелите
в комикси.
Изплъзна ми се
думата «зловещи».
Аз не обичам ужаси.
От сънищата си
отделям тези части,
в които съм открила
някои причини
за безсмислие,
особено,
когато има признаци,
че аз не съм разбрала.
От всичките величия
на скелети,
бих разпознала само
и единствено Наполеон…
откакто знам
за битката му при Тулон…

2 коментара:

  1. Интуитивното възприемане е дар и талант,осмислянето също.И двете могат да се култивират,макар че при осмислянето участва разумът в повече.Въпросът е какво човек предпочита и обича,кое му се отдава по-лесно.

    ОтговорИзтриване
  2. stormbringer... От възприемане по интуиция, застанало срещу осмислянето, натежало с разум, би израстнало противопоставяне, ако не успеем да премахнем настръхналата думичка "срещу" и не смегчим "двубоя" с най-възможното... да кажем, че обичаме и двете в себе си...

    ОтговорИзтриване